11 Μαρτίου 2017

Ομολογία υπουργού για λειτουργία διοδίων το 2019 σε Βαρυμπόμπη, Μεταμόρφωση και Α. Στέφανο, Ανοιχτή συνέλευση για τα Διόδια την Κυριακή 12/3

Την Κυριακή  12 Μάρτη  στις 11 το πρωί στο πρώην Κοινοτικό κατάστημα Μαλακάσας, θα πραγματοποιηθεί Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων και Φορέων για τα Διόδια. Η συνέλευση διοργανώνεται από τη Συντονιστική Επιτροπή Φορέων και Κατοίκων ενάντια στα διόδια.




Η συνέλευση γίνεται λίγες μέρες μετά τις τοποθετήσεις του αρμόδιου υπουργού κου Σπίρτζη σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ, όπου ανατράπηκαν όλες οι προηγούμενες δεσμεύσεις του υπουργείου (ακόμα και πρόσφατες) σχετικά με το θέμα των πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, τα οποία και πρόκειται τελικά να λειτουργήσουν το 2019 σύμφωνα με τα σχέδια τουλάχιστον του υπουργείου, όπως ο ίδιος επιβεβαίωσε.

Η Συνέλευση

13/3/2017: Η συνέλευση έγινε τελικά με μεγάλη επιτυχία, με συμμετοχή φυσικά και της Επιτροπής Αγώνα Κηφισιάς, μέλους της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και κατοίκων. Αντιγράφουμε από το ιστολόγιο της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων και Κατοίκων ενάντια στα διόδια:

Δυναμικό Παρόν Επανεκκίνησης

Την Κυριακή 12 Μάρτη 2017 πραγματοποιήθηκε στη Μαλακάσα συνέλευση κατοίκων και φορέων ενάντια στα διόδια.

Από τους πολυάριθμους ομιλητές επιβεβαιώθηκε η θέληση για αγώνα, ενάντια στα διόδια και στην απρόσκοπτη χρήση των δρόμων ως δημόσιο αγαθό.

Επίσης καταγγέλθηκε η μνημονιακή πολιτική ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.

Φυσικά, δεν έλειψαν οι εντάσεις, όταν απολογητές της κυβερνητικής πολιτικής προσπάθησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα ως προς τη πλήρη αποδοχή των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης του οδικού δικτύου. Αναπάντητα –βέβαια - έμειναν ερωτήματα γιατί η κυβέρνηση δεν καταργεί τον νόμο Βορίδη σχετικά με τη ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων και σέρνονται ακόμη και σήμερα αγωνιστές–τριες του κινήματος στα δικαστήρια.

Επόμενη συνάντηση για ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΜΟΡΦΩΝ του ΑΓΩΝΑ ορίστηκε για την επόμενη Κυριακή 19/3 στις 11 στην πρώην κοινότητα Μαλακάσας


Η τοποθέτηση του υπουργού

Ο κος Σπίρτζης είπε ανάμεσα στα άλλα στην εκδήλωση ομοϊδεατών του (οι τίτλοι είναι δικοί μας):




Βρήκαμε 5 συμβάσεις για αυτοκινητόδρομους, που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον, ήταν κολλημένες. Ίδια κατάσταση και σε όλα τα μεγάλα έργα, στο μετρό της Θεσ/νίκης, στο σιδηρόδρομο, στην ΠΑΘΕ, στα αεροδρόμια. Είχαν προβλέψει οπισθοβαρείς χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες, που είναι οι κύριοι μέτοχοι. Δηλ. αφού δώσει το δημόσιο ότι είχε συμφωνηθεί, στο τέλος των έργων, τώρα, να δώσουν χρήματα για τα έργα. Έχουν δώσει ελάχιστα μέχρι τώρα. Η συνέχιση του κολλήματος θα συνεπάγονταν τη μη ολοκλήρωση των έργων και την επιστροφή 4 δις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους που διεκδικούν 2,5 δις, την καταβολή ρητρών, τη συνέχιση της απομόνωσης μεγάλων περιοχών της χώρας.

Η επιλογή μας ήταν, τα έργα να ολοκληρωθούν λειτουργικά μέχρι το Μάρτιο, και ολοκληρωτικά μέσα στο 2017, οι συμβάσεις Σουφλιά να τροποποιηθούν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, και τα διεκδικούμενα ποσά που ανέρχονταν όταν αναλάβαμε σε 1,254 δις να περικοπούν. Θα θέλαμε νέο μνημόνιο μόνο γι’ αυτά. Όταν τελειώσουν τα έργα θα βρεθούμε σε πλεονεκτική θέση.

Διαπραγματευτήκαμε την ολοκλήρωση των έργων με ταυτόχρονη μείωση των αποζημιώσεων κατά 764 εκ. Την εφαρμογή των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, για τη απόσταση που διανύεται. Οι μόνιμοι κάτοικοι – δημότες, να μην πληρώνουν πλευρικά διόδια εντός των ορίων του δήμου τους. Οι πολίτες με ειδικά προβλήματα να μην πληρώνουν διόδια, με όποιο αυτοκίνητο και αν δηλωθεί ότι τους εξυπηρετεί, όχι μόνο αν τους ανήκει το αυτοκίνητο όπως πριν.

Στη γειτονιά μας

Οι συμβάσεις που βρήκαμε προβλέπουν πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο. Οι τιμές για συμβατικό αυτοκίνητο είναι 50 και 80 λεπτά αντίστοιχα. Συμφωνήθηκε ότι οι δημότες - μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου να μην είναι υπόχρεοι στην καταβολή αυτών των διοδίων. Σε ένα μήνα το υπουργείο αρχίζει την καταγραφή, ηλεκτρονικά και με γραφεία, των μόνιμων κατοίκων – δημοτών και των αυτοκινήτων τους για να είμαστε έτοιμοι όταν εφαρμοστούν τα διόδια, η συμφωνία είναι μετά το 2019, να μην πληρώνουν. Για τους άλλους να υπάρχουν εκπτωτικά προγράμματα ανάλογα με τις διελεύσεις, που φτάνουν μέχρι το 50% και μικραίνουν αν έχεις λιγότερες διελεύσεις.

Το Μάιο του 2016 θεσμοθετήσαμε την απαγόρευση βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο. Μετά την ολοκλήρωση κάποιων τεχνικών ελλείψεων από την τροχαία, θα εφαρμοστεί το μέτρο. Φιλοδοξούμε μέσα στο 2018 να λειτουργήσει το ενιαίο αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει αναγκαιότητα κατασκευής των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου. Όσο είναι ο Αλέξης Τσίπρας πρωθυπουργός, δε θα έχουμε αρνητικές εξελίξεις στο θέμα. Η πολιτική μας είναι το ξήλωμα μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων σε όλη την Ελλάδα, με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος.

Στη γειτονιά μας προβλεπόταν η κατασκευή μιας άχρηστης αερογέφυρας στη Νέα Κηφισιά, και ένας πολύ ακριβός και άχρηστος κόμβος στη Βαρυμπόμπη, παραπλήσιος με αυτόν στο δαχτυλίδι στην Κηφισίας. Τα έργα αυτά θα τροποποιηθούν ώστε να γίνουν άλλα συνοδά έργα, με κύριο το ενιαίο παράπλευρο δίκτυο από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Καπανδρίτι.

Νέα διόδια παντού

Εμείς θα βάλουμε μετωπικά διόδια εκεί που πρέπει: Σε όλες τις πύλες εισόδου της χώρας, είτε λιμάνια είτε οδικές υποδομές στη Βόρειο Ελλάδα. Και προσβλέπουμε ότι τα διόδια θα μειωθούν πάρα πολύ στο άμεσο μέλλον για 3 λόγους:
  1. Τα βαριά αυτοκίνητα θα μπουν στους αυτοκινητόδρομους.
  2. Στο σύστημα των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων θα ενταχθούν όλοι οι αυτοκινητόδρομοι, και οι δημόσιοι αυτοκινητόδρομοι: Και η Εγνατία, και το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65 (σ.σ. Εγνατία - Λαμία), και το Πάτρα – Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα μέχρι την Καλαμάτα.
  3. Και τα διόδια στις πύλες εισόδου.
Με δική μας διαπραγμάτευση σταμάτησαν και σταματούν όλες οι ποινικές διώξεις των παραχωρησιούχων στους ανθρώπους που συμμετείχαν στο κίνημα «Δεν Πληρώνω».

Η δική μας κριτική

1. Για τα πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, η παραπλάνηση είναι απίστευτη: «Δεν θα υπάρχει αναγκαιότητα κατασκευής των πλευρικών σταθμών διοδίων Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου» μας είπε ο υπουργός (χειροκροτήθηκε μάλιστα, φαίνεται ότι οι παρευρισκόμενοι οπαδοί του ΣΥΡΙΖΑ εύκολα παραπλανούνται), γιατί «φιλοδοξούμε μέσα στο 2018 να λειτουργήσει το ενιαίο αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων». Δεν πρόκειται λοιπόν για πραγματική κατάργηση της πληρωμής των διοδίων, αλλά αλλαγή της μορφής της σε ηλεκτρονική. Τα κουβούκλια θα καταργήσει η κυβέρνηση (και τους εργαζόμενους σ' αυτά), όχι τα ίδια τα διόδια.


Υλοποίηση ηλεκτρονικών διοδίων στην Πορτογαλία
2 Διόδια και στη Μεταμόρφωση: Γνωρίζαμε ότι σχέδια υπάρχουν, αλλά τα διόδια στη Μεταμόρφωση δεν ήταν ποτέ άμεσο ενδεχόμενο. Δείτε όμως προσεκτικά τις εκφράσεις του υπουργού: «Συμφωνήθηκε ότι οι δημότες - μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου να μην είναι υπόχρεοι στην καταβολή αυτών των διοδίων». Γιατί χρειάζεται άραγε να απαλλάσσεται ο κάτοικος των Αχαρνών από την πληρωμή πλευρικών διοδίων «εντός των ορίων του δήμου» (αφού μόνο τέτοιες μετακινήσεις απαλλάσσονται); Η απάντηση είναι προφανής: Θα επιβληθούν διόδια και στην Μεταμόρφωση. Και μάλιστα θα λειτουργήσουν μαζί με τα άλλα δύο το 2019, με την έναρξη του ηλεκτρονικού συστήματος, αφού δε χρειάζονται πια μεγάλα έργα για σταθμούς διοδίων. Εξ’ ού και τα «άλλα συνοδά έργα, με κύριο το ενιαίο παράπλευρο δίκτυο από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Καπανδρίτι»!

3. Η ίδια παραπλάνηση ισχύει και για όλη την Ελλάδα«Η πολιτική μας είναι το ξήλωμα μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων σε όλη την Ελλάδα, με την εγκατάσταση ενός σύγχρονου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος» μας είπε. Μεγάλα, ψεύτικα λόγια, για να δικαιολογήσουν τη στροφή. Μήπως αυτό εννοούσε ο ΣΥΡΙΖΑ όταν επαγγελλόταν κατάργηση των συγκεκριμένων (και όχι μόνο) διοδίων;


4. Αντίθετα διόδια θα μπουν παντού, και εκεί που δεν υπάρχουν σήμερα: Στην Εγνατία, στους νέους αυτοκινητόδρομους, στις οδικές εισόδους της χώρας, και στα λιμάνια. Θα έρχεσαι στον Πειραιά από τη Σύρο και θα πληρώνεις διόδια για να βγεις από το λιμάνι!

5. Ο υπουργός παρουσίασε τα νέα διόδια σαν αιτία που θα οδηγήσει στη μείωση των διοδίων. Δεν είναι αλήθεια: Τα νέα διόδια προστίθενται σε δημόσιες ακόμα Εθνικές Οδούς (και είναι προϋπόθεση προφανώς για το ξεπούλημα όσων έχουν ακόμα απομείνει δημόσιες), ή σε εισόδους της χώρας και λιμάνια χωρίς καθόλου εθνικές οδούς. Τα υπάρχοντα διόδια είναι πλέον όλα ιδιωτικά (εκτός από 3) ακόμα και σε ΕΟ που έχουν κατασκευασθεί και συντηρούνται από το κράτος. Μήπως θέλει να μας πει ο υπουργός ότι το κράτος, από τα έσοδα των κρατικών διοδίων, θα επιδοτεί τα ιδιωτικά διόδια; Ακόμα και αν κάτι τέτοιο δεν ήταν απαράδεκτο, το πιστεύει κανείς στα σοβαρά; Εκτός βέβαια και αν εννοεί ότι τα νέα διόδια σε δημόσιες εθνικές οδούς (ή και μη οδούς πλέον) θα παραχωρηθούν κι αυτά κατ' ευθείαν στους ιδιώτες!! Νέα μορφή ιδιωτικοποίησης αυτή: Για όσες ΕΟ μείνουν έξω από το ξεπούλημα δεν ιδιωτικοποιούνται οι υποχρεώσεις συντήρησής τους, αλλά μόνον τα έσοδά τους!

6. Για το θέμα των αναλογικών διοδίων, επαναλαμβάνουμε την κριτική μας της 21/7/2016, που ισχύει σε όλα της τα σημεία και μετά τις διευκρινήσεις του υπουργού: «Το μεγάλο κόλπο αφορά στη χιλιομετρική χρέωση. Μοιάζει δικαιότερη από το υπάρχον σύστημα, ωστόσο το συνολικό ποσό μετράει, και αυτό είναι σίγουρο ότι θα αυξηθεί. Θα κάνουν μελέτες και θα καθορίσουν τη χιλιομετρική χρέωση έτσι ώστε συνολικά να έχουν μεγαλύτερα έσοδα. Έτσι όπως θα αλλάξουν οι αντικειμενικές αξίες αλλά και τα ποσοστά υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ, όπως θα αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με τυχαίο (;) πάντα αποτέλεσμα την αύξηση της συνολικής επιβάρυνσης, και την προπαγάνδα περί "δικαιοσύνης".»

7. «Συμφωνήθηκε ότι οι δημότες - μόνιμοι κάτοικοι των δήμων Αχαρνών, Κηφισιάς και Διονύσου να μην είναι υπόχρεοι στην καταβολή αυτών των διοδίων».
·  Πρώτα από όλα, είναι οι αγώνες των κατοίκων και των φορέων που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα. Μήπως νομίζει κανείς ότι αν δεν είχαν υπάρξει οι κινητοποιήσεις, οι επιτροπές για τα διόδια, η εμπλοκή δημάρχων, οι δεσμεύσεις πολιτικών παραγόντων κλπ, όλα αποτέλεσμα της ύπαρξης κινημάτων ενάντια στα διόδια, θα υπήρχαν αυτές οι απαλλαγές; 
·  Δεύτερον, ο υπουργός μιλάει για κατοίκους και ταυτόχρονα δημότες. Μπορούμε να μάθουμε το γιατί; Ο κάτοικος Κηφισιάς που είναι δημότης Αμαρουσίου (ή του χωριού του), υπάρχει κάποιος λόγος που εξαιρείται; Επίσης, η εξαίρεση αφορά «πλευρικά διόδια εντός των ορίων του δήμου». Ο δημότης - κάτοικος Κηφισιάς (ή Αχαρνών) δηλαδή θα πληρώνει τα πλευρικά του Αγίου Στεφάνου αν θέλει να μπει ή να βγει στον Άγιο Στέφανο. Ο δημότης - κάτοικος Αχαρνών, μόνο τα διόδια στα όρια του δήμου του (διόδια Μεταμόρφωσης) δεν θα πληρώνει.
· Τρίτον, όπως λέγαμε στις 21/7/2016: «Οι εξαγγελλόμενες ρυθμίσεις σε όφελος μικρής μερίδας του πληθυσμού, δεν είναι παρά προσπάθεια διάσπασης του αραγούς μετώπου κατά των διοδίων. Η λογική είναι γνωστή από τους πρώτους διδάξαντες, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ: Δίνουμε ψίχουλα στους πιο βαριά πληττόμενους, και αλλάζουμε το σύστημα ώστε συνολικά να επιβάλλουμε μεγαλύτερες επιβαρύνσεις χωρίς αυτό να φαίνεται. Έτσι ο πληθυσμός θα πληρώνει περισσότερο, αλλά χωρίς να μπορεί να συγκρίνει εύκολα το πριν και το μετά».
· Τέλος, όπως γράφαμε τον Ιούλιο, «ουδέν προσωρινότερον του μονίμου, όταν πρόκειται για "διευκολύνσεις". Ας περάσουν τα διόδια και μετά βλέπουμε: Κάποιος επόμενος υπουργός θα βρεθεί, ίσως και ο ίδιος λίγο αργότερα, ενδεχομένως η επόμενη κυβέρνηση, κάποιες νέες δικαιολογίες θα επικαλεστούμε, κάποιο κουαρτέτο θα το "επιβάλλει", πάλι τη χώρα θα πρέπει να σώσουμε, κι έτσι θα πάρουμε πίσω τις διευκολύνσεις. Γιατί και οι εργολάβοι έχουν ψυχή»

8. «Για τους άλλους να υπάρχουν εκπτωτικά προγράμματα ανάλογα με τις διελεύσεις, που φτάνουν μέχρι το 50% και μικραίνουν αν έχεις λιγότερες διελεύσεις». Δε μας είπε λεπτομέρειες ο κος υπουργός για πόσες διελεύσεις, το είπε όμως στη βουλή: «Στις 40 διελεύσεις προβλέπονται τουλάχιστον 5 να είναι δωρεάν, δηλαδή το 12,5% των διελεύσεων θα γίνεται ελεύθερα» (δείτε ολόκληρη την απάντηση του υπουργού στη βουλή εδώ). 40 διελεύσεις είναι 20 πήγαινε - έλα το μήνα, δηλαδή καθημερινά (οι εργάσιμες μέρες του μήνα είναι 22). Για καθημερινή διέλευση, προφανώς οφειλόμενη στην εργασία, η έκπτωση θα είναι 12,5%. Αν κάποιος εργάζεται στον Άγιο Στέφανο, μη κάτοικος - δημότης, κάτοικος Κηφισιάς ας πούμε, θα έχει έκπτωση 12,5%. «Σωστά, όσο είναι η έκπτωση των e-pass» γράφαμε τον Ιούλιο.

9. Η απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο παρουσιάστηκε σαν "φιλολαϊκό" μέτρο, που θα διευκολύνει την κυκλοφορία στους παράδρομους, και όχι σαν αυτό που πραγματικά είναι: Επιβολή χαρατσιού στους επαγγελματίες, που υποχρεώνονται να γίνουν πελάτες των εργολάβων, είτε θέλουν είτε όχι. Άλλο ένα δωράκι στους εργολάβους, αγνοώντας τις επιπτώσεις στην οικονομία, τις τιμές των εμπορευμάτων στις οποίες θα μετακυληθεί το κόστος κλπ.

10. Για τη διαπραγμάτευση θα χρειαζόταν το τελικό κείμενο της συμφωνίας που δεν το γνωρίζουμε. Μας έδωσε όμως ο υπουργός μερικά στοιχεία: Η «άχρηστη αερογέφυρα στη Νέα Κηφισιά» (σ.σ: ανισόπεδη διάβαση λέγεται στα Ελληνικά, αερογέφυρα είναι η σύνδεση 2 περιοχών με συχνές αεροπορικές πτήσεις) και ο «πολύ ακριβός και άχρηστος κόμβος στη Βαρυμπόμπη» δε θα γίνουν. Μπορούμε να μάθουμε το κόστος που γλυτώνει ο εργολάβος; Αντ’ αυτών, θα γίνουν «άλλα συνοδά έργα, με κύριο το ενιαίο παράπλευρο δίκτυο από τη Μεταμόρφωση μέχρι το Καπανδρίτι». Μα αν δεν κάνουμε λάθος, οι ίδιες οι συμβάσεις προέβλεπαν ότι η λειτουργία των πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο είχε ως προϋπόθεση την κατασκευή επαρκών και ασφαλών παράπλευρων δρόμων. Τώρα καθώς φαίνεται, οι παράπλευροι δρόμοι δεν είναι πια προϋπόθεση λειτουργίας των διοδίων, αφού αυτά θα λειτουργήσουν πριν την κατασκευή των δρόμων, ενώ η κατασκευή «ανταλλάσσεται» με τη μη κατασκευή έργων με μεγάλο κόστος για τον εργολάβο.


Τα σχέδια του κόμβου της Βαρυμπόμπης
11. Η μη κατασκευή του κόμβου στη Νέα Κηφισιά αποκαλύπτει όμως και έναν άλλο πιθανό λόγο, που δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί επισήμως, φανταζόμαστε όμως ότι έχει συζητηθεί με τους εργολάβους: Προφανώς κάποια στιγμή θα προχωρήσουν σε κλείσιμο της πρόσβασης στην εθνική οδό στη Νέα Κηφισιά και Καλυφτάκι, ώστε ολόκληρη η Εθνική από τη Μεταμόρφωση και πάνω να είναι κλειστή, με πρόσβαση μόνο μέσω διοδίων, χωρίς "τρύπα" στη Νέα Κηφισιά. Αλλιώς, με "τρύπα" στη μέση, το οικονομικό όφελος για τον παραχωρησιούχο δεν θα είναι το αναμενόμενοΤα ηλεκτρονικά διόδια διευκολύνουν τα σχέδια. Υπενθυμίζουμε ότι οι προσβάσεις της Εθνικής στη Νέα Κηφισιά στο ρεύμα καθόδου προς Πειραιά έκλεισαν χωρίς προφανή κυκλοφοριακό λόγο πριν από λίγα χρόνια, και η πρόσβαση γίνεται από τον κόμβο Καλυφτάκι. Η σχεδιαζόμενη ανισόπεδη διάβαση ήταν τότε το πρόσχημα. Όλες οι κινήσεις αποκαλύπτουν το σχέδιο!

12. «Με δική μας διαπραγμάτευση σταμάτησαν και σταματούν όλες οι ποινικές διώξεις των παραχωρησιούχων στους ανθρώπους που συμμετείχαν στο κίνημα Δεν Πληρώνω». Αυτό και αν είναι είδηση: Αντί για άλλο αντίλογο θα απαριθμήσουμε μόνο τις πρόσφατες περιπτώσεις δικών στην περιοχή μας, την έκβασή τους και το γιατί:
·         9 Μαρτίου 2017
·         12 Φεβρουαρίου 2017
·         9 Δεκεμβρίου 2016
·         13 Οκτωβρίου 2016
Προφανώς ο υπουργός εξαιρεί τις αυτεπάγγελτες διώξεις ενάντια σε αγωνιστές των διοδίων, επειδή δεν έχουν γίνει απ' ευθείας από τους "παραχωρησιούχους". Αλλά ούτε και οι απευθείας διώξεις σταμάτησαν! 

Αντί για τέτοιες παραπλανητικές δηλώσεις, γιατί δεν αποσύρει η κυβέρνηση το νόμο Βορίδη που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις στα διόδια; Μήπως τον αφήνει μέχρι τη λειτουργία των ηλεκτρονικών διοδίων, γιατί μετά «δεν θα υπάρχει αναγκαιότητα» όπως και για διόδια;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε (εφ΄ όσον είναι δυνατόν) Greeklish. Τα σχόλια εμφανίζονται όλα, εκτός αν είναι υβριστικά, διαφημιστικά ή άσχετα