12 Δεκεμβρίου 2014

Η απόφαση της περιφέρειας για τα διόδια, διαδήλωση στη Βαρυμπόμπη την Κυριακή 21/12

Απέναντι στα σχέδια κυβέρνησης και εργολάβου για κατασκευή πλευρικών διοδίων, πρώτα σε Άγια Στέφανο και Βαρυμπόμπη και αμέσως μετά σε όλο το μήκος της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας από τη Μεταμόρφωση μέχρι τις Αφίδνες, ο λαός, οι δήμοι, η περιφέρεια, τα κινήματα και οι φορείς της Αττικής αντιτάσσουν τον ενωμένο αγώνα τους για να φύγουν τα διόδια από την  Αττική.

Ο κόμβος του Αγίου Στεφάνου σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του εργολάβου
Την πρώτη μαζική τους απάντηση θα δώσουν οι κάτοικοι και οι φορείς Κηφισιάς, Αγίου Στεφάνου και Ωρωπού, με διαδήλωση στον κόμβο της Βαρυμπόμπης την Κυριακή 21 Δεκέμβρη στις 12 το μεσημέρι.


ΩΣ  ΕΔΩ ! ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΒΑΡΥΜΠΟΠΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 /12 ΣΤΙΣ 12:00

ΔΗΜΟΙ

 ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΔΙΟΝΥΣΟΥ - ΩΡΩΠΟΥ 

Η πρόκληση του Εργολάβου

Το 2007 υπογράφτηκαν (από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ) οι αρχικές συµβάσεις παραχώρησης, που προέβλεπαν την ιδιωτικοποίηση των Εθνικών Οδών, δίνοντας τη διαχείριση και την εκμετάλλευσή τους για 30 περίπου χρόνια. Οι ελληνικοί αυτοκινητόδρομοι μετατρέπονται από δημόσιο κοινωνικό αγαθό στρατηγικής σημασίας σε εμπόρευμα - μέσο κερδοσκοπίας εργολάβων και τραπεζών. Τα διόδια πληθαίνουν και το κόστος τους ανεβαίνει μέχρι 300%. Ταυτόχρονα οι συμβάσεις προέβλεπαν την χρηματοδότηση των νέων έργων με 2,1 δις Ευρώ από το ελληνικό δηµόσιο (μέσω ΕΣΠΑ), ίδιο ποσό από έσοδα διοδίων, άλλο τόσο από τον παραχωρησιούχο μέσω τραπεζικού δανεισμού του, καθώς και 700 εκατομμύρια από ίδια κεφάλαιά του.
Πέρυσι τέτοια εποχή, η κυβέρνηση ψηφίζει τροποποίηση της σύμβασης για τους αυτοκινητοδρόμους, που χάριζε σκανδαλωδώς 680 εκατομμύρια αποδεχόμενη πρόθυμα να πληρώσει ποινικές ρήτρες (ενώ ήταν οι εργολάβοι που σταμάτησαν τα έργα από το 2011), ενώ ανέλαβε να καλύψει τα 1,2 δις από τις υποχρεώσεις των εργολάβων. Ταυτόχρονα η τροποποίηση επαναφέρει την κατασκευή πλευρικών διοδίων σε Άγιο Στέφανο και Βαρυμπόμπη, ενώ ανακοινώνονται και νέες αυξήσεις στις τιμές των διοδίων 60% (δείτε λεπτομέρειες εδώ).

Η λαϊκή έκρηξη που ακολούθησε, εκτονώθηκε με φιλότιμες προσπάθειες αρκετών, και οι αυξήσεις στα διόδια πέρασαν, ενώ η κατασκευή διοδίων πάγωσε για λίγους μήνες. Όμως το φθινόπωρο ήρθε η νέα πρόκληση, με την κατάθεση από τον εργολάβο Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), περιβαλλοντικών επιπτώσεων όχι από τη λειτουργία των διοδίων, αλλά από τα έργα κατασκευής τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους! Και το 2009 είχε επιχειρηθεί η κατάθεση ΜΠΕ, αλλά κάτω από τη λαϊκή πίεση αυτό δεν έγινε τότε. Η Ελλάδα του μνημονίου φαίνεται ότι ευνοεί τους εργολάβους, που πιέζουν και προχωρούν.

Ο κόμβος της Βαρυμπόμπης σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του εργολάβου


Οι αντιδράσεις


Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες. Οι 3 δήμοι Ωρωπού, Διονύσου και Κηφισιάς, μαζί με εκπρόσωπο των συνεργαζόμενων κινημάτων (της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων & Κατοίκων Β.Α. Αττικής ενάντια στα Διόδια, της Επιτροπής Αγώνα Κηφισιάς και της Επιτροπής Κατοίκων Αγίου Στεφάνου), τους αντιπεριφερειάρχες Ανατολικής Αττικής και Βορείου Τομέα, δημοτικούς και περιφερειακούς συμβούλους, σε κοινή σύσκεψη αποφάσισαν:
  1. Να συσταθεί Παναττική Συντονιστική Επιτροπή αγώνα για να φύγουν τα διόδια από την Αττική, που θα αποτελείται από εκπροσώπους των Δήμων, της Περιφέρειας και της επιτροπής αγώνα των κατοίκων.
  2. Να παραβρεθούν οι εκπρόσωποι των Δήμων και των κατοίκων στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου όπου θα συζητηθεί το θέμα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των νέων σταθμών διοδίων.
  3. Να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις για την κατάργηση των πλευρικών διοδίων σε όλη την Αττική και την αποτροπή εγκατάστασης νέων σταθμών διοδίων σε άλλα σημεία του νομού.
Ταυτόχρονα συνυπογράφηκε το παρακάτω κείμενο - οδηγός του αγώνα:


ΩΣ ΕΔΩ. ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ

Οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι της βορειοανατολικής Αττικής δεν αντέχουν άλλο την παράλογη πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά στις μετακινήσεις τους. Η κυκλοφορία μέσω της εθνικής οδού είναι η μόνη ασφαλής επιλογή ωστόσο λόγω του υψηλού κόστους των διοδίων, καθίσταται απολύτως απαγορευτική για όλους του πολίτες.
 
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία μέσω των ημιτελών και επικίνδυνων παράδρομων που σημαίνει καθημερινή υπερβολική ταλαιπωρία και έκθεση σε κίνδυνο των ανθρώπων που αναγκάζονται να τους χρησιμοποιούν.
 
Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι σχεδιασμοί για νέους σταθμούς διοδίων  στο κόμβο της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η σημαντικότατη αύξηση στην τοπική κυκλοφορίας.
 
Η κυκλοφορία μέσω των παραδρόμων, που παρουσιάζεται ως εναλλακτική δεν αποτελεί λύση καθώς:
  • Δεν ανταποκρίνονται στις στοιχειώδεις απαιτήσεις ασφαλείας
  • Δεν είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του αυξανόμενου κυκλοφοριακού φόρτου
  • Δεν λαμβάνονται υπόψη οι σαφέστατες επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων
  • Είναι πρακτικά αδύνατη η κατασκευή νέου ή η ουσιαστική βελτίωση του υπάρχοντος ημιτελούς δίκτυου παραδρόμων ώστε να εξυπηρετούνται με επάρκεια οι κυκλοφοριακές απαιτήσεις.
Οι δρόμοι είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και σε αυτό πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες.
 
Ωστόσο οι ληστρικές συμβάσεις παραχώρησης επιτρέπουν στις εταιρίες να τοποθετούν διόδια μετωπικά και πλευρικά όπου θέλουν  δυσχεραίνοντας τις μετακινήσεις και καταστρέφοντας το περιβάλλον, καθώς και να αυξάνουν τις τιμές αδιαφορώντας για τη δυσβάσταχτη οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία,
 
Οι συμβάσεις παραχώρησης αγνοούν:
  • Την κυκλοφοριακή ασφυξία που θα προκληθεί στους άξονες Κηφισιάς, Θησέως, Μαραθώνος, Χελμού, Κρυονερίου, Τατοΐου και Χαριλάου Τρικούπη αλλά και τη σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας σε δευτερεύοντες οδούς με όλα τα επακόλουθα αρνητικά αποτελέσματα.
  • Τις δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον
  • Την ζημιά από την υπέρμετρη κατανάλωση καυσίμου και από την καταπόνηση των κινητήρων των οχημάτων που θα κινούνται εκτός εθνικής οδού
  • Τον αποκλεισμό και τον οικονομικό στραγγαλισμό περιοχών που αποτελούν μόνιμη κατοικία αλλά και τόπο εργασίας εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων
  • Την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών, που θα αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την εθνική οδό πληρώνοντας διόδια

ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΑΛΛΟ.

ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΤΑΙ.
 
Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΕΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ
 
Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΒΕΒΛΗΜΕΝΗ
 
ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΛΥΣΗ !
 
Αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας Παναττικής Συντονιστικής Επιτροπής αγώνα για να φύγουν τα διόδια από την Αττική.
 
Καλούμε τα πολιτικά κόμματα, την Περιφερειακή Αρχή, Δήμους, φορείς, κινήσεις, σωματεία, επαγγελματίες, μεταφορείς, πολίτες να συστρατευθούν μαζί μας για την κατάργηση των διοδίων από την Αττική.
 
Απαιτούμε να σταματήσουν όλες οι ποινικές και οικονομικές διώξεις που έχουν ασκηθεί εναντίον πολιτών που συμμετέχουν στα κινήματα ενάντια στα διόδια.
 
Διεκδικούμε το αυτονόητο:
 
ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ ΜΑΣ.
Στον αγώνα αυτό, σας χρειαζόμαστε όλους δίπλα μας.

Την ίδια στιγμή, δημοτικά και κοινοτικά συμβούλια των 3 δήμων έπαιρναν αποφάσεις κατά των διοδίων. Η Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς έθεσε το θέμα σε όλες τις Συνοικιακές Συνελεύσεις που πραγματοποιήθηκαν στο δήμο Κηφισιάς, ενώ έκανε παρέμβαση και στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Η απόφαση της Περιφέρειας

Το περιφερειακό συμβούλιο συνεδρίασε την Πέμπτη 11/12, παρουσία δημάρχων και κινημάτων, και εξέδωσε απόφαση με θέση ενάντια στα διόδια ανάλογη με τις αποφάσεις των δήμων. Δείτε ολόκληρη την απόφαση εδώ.

Η συγκέντρωση στη Βαρυμπόμπη

Ήδη, το συντονιστικό των φορέων των 3 δήμων αποφάσισε τα εξής:

  • Συγκέντρωση στον κόμβο της Βαρυμπόμπης την Κυριακή 21/12 στις 12 μμ. Προσυγκέντρωση των βορείων δήμων στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας στις 10:30
  • Συνέντευξη τύπου των δημάρχων και εκπροσώπου των κινημάτων.
  • Εκτύπωση προκήρυξης - καλέσματος στη συγκέντρωση (δείτε την εδώ), και μαζική ταχυδρόμησή της από τους δήμους στα σπίτια των δημοτών.
  • Αποστολή της προκήρυξης στον τοπικό και κεντρικό τύπο.
  • Ανάρτηση πανό με συνθήματα κατά των διοδίων και που θα ενημερώνουν για τη συγκέντρωση, σε επίκαιρα σημεία της Εθνικής Οδού και των δήμων.
  • Τοποθέτηση του θέματος στις επιτροπές διαβούλευσης, ώστε να ενημερωθούν οι μαζικοί φορείς και να κινητοποιήσουν τα μέλη τους.
  • Κινητοποίηση των δήμων και διευκόλυνση της μεταφοράς των δημοτών στη συγκέντρωση.
ΔΙΟΔΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ; ΟΧΙ !
ΝΕΑ ΔΙΟΔΙΑ; ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ !
ΤΡΕΙΣ ΔΗΜΟΙ ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΑΖΙ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΒΑΡΥΜΠΟΠΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 /12 ΣΤΙΣ 12:00

ΔΗΜΟΙ

 ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΔΙΟΝΥΣΟΥ - ΩΡΩΠΟΥ



Η Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς

Η Επιτροπή Αγώνα Κηφισιάς συμμετείχε από την πρώτη στιγμή στις νέες διεργασίες για την αγωνιστική αντιμετώπιση του ζητήματος. Άλλωστε ήταν εκείνη που έθεσε το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο ήδη από το 2011 (δείτε εδώ), αλλά και πρωτοστάτησε στις κινητοποιήσεις το 2013 (δείτε εδώ, εδώ  και εδώ). 

Θεωρεί τη συγκρότηση του συντονιστικού των φορέων των 3 δήμων καθώς και την προοπτική συγκρότησης Παναττικού Συντονιστικού πολύ θετική. Το ίδιο και το κείμενο που συναποφασίστηκε στη σύσκεψη, που προσανατολίζει σωστά τον αγώνα. Η απόφαση της περιφέρειες ήταν ένα ακόμα θετικό βήμα.

Το κρίσιμο θέμα είναι βεβαίως να πάρει ο κόσμος στα χέρια του τον αγώνα, γιατί μόνον έτσι διασφαλίζεται η συνέπεια και συνέχεια του αγώνα, και η αίσια έκβασή του γίνεται πιθανότερη. Γιατί υπονομευτικές πρακτικές εξακολουθούν να υπάρχουν.

 
ΩΣ ΕΔΩ! ΕΞΩ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΑΠ'ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ!
 

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΜΒΟ ΒΑΡΥΜΠΟΠΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 /12 ΣΤΙΣ 12:00

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε μη χρησιμοποιείτε (εφ΄ όσον είναι δυνατόν) Greeklish. Τα σχόλια εμφανίζονται όλα, εκτός αν είναι υβριστικά, διαφημιστικά ή άσχετα